LPG

Lpg-hoito on alipaineella tapahtuvaa pehmytkudosmuokkausta, jonka seurauksena verenkierto ja lymfakierto aktivoituvat. Tällöin hapen, ravinteiden ja kuona-aineiden kulkeutuminen elimistössä tehostuu. LPG-laite on nimetty kehittäjänsä, ranskalaisen Louis Paul Guitayn mukaan. Se on saanut FDA:n hyväksynnän lääketieteelliseksi hoitolaitteeksi vuonna 2000.

Lpg-hoitoa voidaan antaa fysioterapian yhteydessä tai omana hoitonaan. Hoito on Kela-korvattavaa.

LPG-Terapeuttiset hoidot

LPG hoito on tehokas apu erilaisten kipu ja turvotustilojen hoitoon.

• lihas- ja sidekudoskireydet

LPG hoito
    Fysioterapeutti, LPG-terapeutti Eeva Pöyliö
  • liikerajoitteet
  • rasitusvammat kuten plantaarifasciitti, tenniskyynärpää ym.
  • revähdykset, krampit
  • jännetulehdukset
  • limapussitulehdukset
  • leikkausten jälkitilat
  • fibromyalgia
  • palovamma-arvet
  • fibrotisoitunut kudos

Hoito perustuu mekaaniseen imurullaukseen jolla saadaan kudoskerroksia liikkeelle sekä neste- ja verenkiertoa tehostumaan. Näin kudoksen aineenvaihdunta, hapensaanti ja elastisuus paranee. Kipu ja turvotus vähenee.

Rintasyöpänhoitojen aiheuttama arpikudos estää nesteiden normaalin kulun ja mahdollisesti poistetut imusolmukkeet aiheuttavat ongelmia. Yläraaja turpoaa, kiristää ja särkee, tulehdusriski on korkea. LPG stimuloi lymfaattista järjestelmää, arpien elastisuus paranee ja seurauksena käden turvotus vähenee asteittain. Olemme hoitaneet loistavin tuloksin kiristäviä ja esteettisesti häiritseviä vatsa-arpia rinnankorjausoperaation jälkeen.

LPG – Sporttihoidot

LPG Sport alipainehieronnalla edistetään palautumista, lihas rentoutuu ja elastisuus paranee.

LPG-hoidolla akuutti urheiluvammojen hoito on tuloksellista. Revähdysten paraneminen ja turvotuksen poistuminen nopeutuu ratkaisevasti.

Alipainehieronta eroaa tavallisesta hieronnasta siinä että alipainehieronnassa kudosta “nostetaan” ja muokataan ilman kompressiota kudosta kohti. Siksi se soveltuu kipeän ja vammautuneen kudoksen hoitoon tavallista hierontaa paremmin.

LPG hoito on yleisesti MM-tason urheilijoiden käytössä vammoja ennaltaehkäisevänä ja palauttavana hoitona.

LPG – Kosmeettiset hoidot

Lipomassage ROLL’IN tekniikka on todistettu tieteelisesti vaikuttavan paikallisiin rasvakertymiin. Lipomassagen avulla asiakas kiinteytyy halutuista paikoista. Hoitoa suositellaan 2-3 kertaa viikossa, 10-15 kerran sarja. Ylläpitohoidot 1-2 kertaa kuussa. Sarjan aikana liikunnan lisääminen ja ruokavalion muuttaminen parantaa tuloksia. Lipomassage on kivuton, riskitön ja luonnollinen vaihtoehto rasvaimulle. Myös veltostunut iho kiinteytyy. Soveltuu koko kehon, kasvojenkin alueelle.

Lisätietoa maahantuojan sivuilta www.alasetimport.fi